Методичний посібник

Методичний  посібник "Використання потенціалу сучасних освітніх технологій для розвитку творчих здібностей школярів"  характеризується актуальністю, перспективністю і новизною. Проблема, висвітлена у посібнику, спрямована на реалізацію ключових завдань сучасної літературної освіти - розвиток творчих здібностей учнів , використання сучасних новітніх технологій. Посібник пропонований для ознайомлення з  розробками  уроків за творами
К. Нестлінгер, А. Ліндгрен, К. Функе, А. Азімова, мультипрезентаціями, літературними  диктантами, ілюстраціями.


 

Використання потенціалу сучасних освітніх технологій для розвитку творчих здібностей школярів
(методичний посібник)
                                

                                              З досвіду роботи Бондарчук Ніни Петрівни,
вчителя російської мови та світової літератури










ЗМІСТ
Вступ……………………………………………………………………………
РОЗДІЛ І
РОЗДІЛ ІІ  
4

6

Розробки уроків 6 клас

Астрід Анна Емілія Ліндґрен «Міо, мій Міо». Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. Моральні цінності у творах А. Ліндгрен. …………………………………….


15
А. Ліндгрен «Міо, мій Міо». Образи головних героїв. Перемога добра над злом...……………………………………………………………………………

24
31
Літературні диктанти

А. Ліндгрен «Міо, мій Міо» (Реальне життя)…………………………………
36
А. Ліндгрен  «Міо, мій Міо» (У Країні Далекій)……………………………
36
А. Ліндгрен  «Міо, мій Міо» (У Країні Чужинецькій)……………………….
37
Пізнай героя за цитатою………………………………………………………
37
Крістіне Нестлінґер. «Конрад, або Дитина з бляшанки». …………………
40
Незвичайність образу Конрада, риси його характеру. Конрад і його становлення у світі……………………………………………………………

50
58
Літературний диктант К. Нестлінгер «Конрад, або дитина за бляшанки»…
63
Розробки уроків 7 клас

Корнелія Функе «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книги у творі……
64
К. Функе «Чорнильне серце». Образ Меґі – дівчинки, котра  любить читати. Її пригоди й духовне випробування…………………………………

72
Поєднання уявного і реального світів у романах  К. Функе «Чорнильне серце» і «Дика енергія. Лана» Марини та Сергія Дяченків………………….

79
88
Літературна гра «Перевір себе» (за романом К. Функе «Чорнильне серце»). ………………………………………………………………………….
93
Айзек Азімов (1920-1992). «Фах». Роздуми про майбутнє людини і людства. Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей. ……………………………

95
Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини. Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі……………………………………………………………………………


104
Літературний диктант А. Азімов «Фах»………………………………………
109
Висновки………………………………………………………………………...
110
Додатки………………………………………………………………………….
111
Словник термінів……………………………………………………………….
117
Список використаної літератури………………………………………………
118
















Вступ
Виходячи з того, що головною метою вивчення предмета «Світова література» в загальноосвітній школі є прилучення учнів до здобутків світової літератури і культури, розвиток творчої особистості, до уваги вчителів-словесників пропонується посібник «Сучасна література у школі». У ньому представлені розробки уроків для 6-го та 7-го класу, що відповідають всім вимогам чинної програми для загальноосвітніх навчальних закладів «Світова література. 5-9 класи»  (керівник  авторського колективу
 О. М. Ніколенко).   
Мета посібника – допомогти вчителю ефективно організувати навчальний процес з урахуванням вимог Міністерства освіти і науки України, що стосується викладання літератури і сучасних методичних досягнень.
Основне завдання – дати можливість педагогам ознайомитись з конспектами уроків з розділу «Сучасна література» за творами Астрід Ліндґрен, Крістіне Нестлінґер, Корнелії Функе, Айзека Азімова. Плани-конспекти  дозволяють педагогам використовувати на уроках різноманітні прийоми, форми роботи і подання матеріалу з вивчення сучасної літератури, яка є надзвичайно популярною у нашому сьогоденні, бо допомагає інтегруватися в соціокультурному середовищ.
Актуальність даного посібника  сприяє формуванню в учнів основних вмінь і навичок роботи з художнім твором, початкових уявлень про творчість письменника, окремих жанрів, елементів змісту і форми, їх взаємозв’язок, активно прилучаючи до читання і аналізу творів, побудованих на поєднанні проблемно - тематичного і жанрового принципів, сприяє усвідомленню художньої літератури як важливого складника мистецтва. У роботі використано інноваційні методи і прийоми – «Пазл», «Лист по колу», «Дешифрувальник», «Кластер», «Навігатор» та ін..
Враховуючи вік учнів та різний рівень навчальних досягнень, з метою створення ситуації успіху, розвитку творчих здібностей та формування інтересу до предмета пропонується  рольова гра «Інтерв’ю з письменником», «Інтерв’ю з героєм», «П’ять капелюшків», творчі види переказів, елементи дослідницької діяльності,  компаративний аналіз оригіналу та перекладу. Широко застосовано форми роботи з використанням мультимедійних засобів: презентації, віртуальні музеї, відеоролики, «буктрейлери», евристичні і аналітичні  запитання та міні-дискусії. Такі види роботи покликані допомогти учням краще запам’ятати зміст твору, влучно висловлювати власну думку, розвивати уяву, асоціативне мислення, культуру спілкування, естетичні смаки, творчі здібності, дозволяють якнайповніше розкрити виховний потенціал художніх творів.

Усі уроки розроблені таким чином, щоб не тільки дати учневі, передбачений програмою обсяг інформації, а й розвинути культурний світогляд школярів, виховати читацькі інтереси та повагу до книг.

2 комментария: