Методична робота

Поради для учнів

Як писати твір
1. 3 кількох запропонованих тем обирай не найлегшу, а ту, яка тебе цікавить і
хвилює. 
2. Добре обдумай тему, визнач, який обсяг матеріалу вона охоплює. 
3. Визнач основну думку майбутнього твору, намагайся зберегти її під час роботи над твором.
4. Склади план, чітко та стисло сформулюй думку кожного пункту. Не забувай, що назва основної частини в складному плані - це теза, яку потрібно довести. 
5. Підбери епіграф, який висловлює основну думку твору. 
6. Напиши вступ, який би доречно розпочинав тему. На початку твору вислови головну думку, потім обґрунтуй ЇЇ, доповни фактами із твору, у разі потреби наведи цитати. 
7. Стеж за послідовністю викладу думок. 
8. Дотримуйся пропорційності частин твору і стеж за зв'язком між ними. 
9. Висловлюй власне ставлення до всього, про що пишеш, роби власні висновки, узагальнення. 
10. Наприкінці твору зроби загальний висновок, зумовлений змістом роботи. 
11. Правильно і грамотно висловлюй свою думку. 

12. Дотримуйся вимог до зовнішнього оформлення (план пиши перед текстом твору, залишай поля, дотримуйся абзаців). 

Схема аналізу ліро-епічного твору
(на прикладі балади Гете «Вільшаний король»)
1. Короткі відомості про автора (передовсім ті, що допоможуть краще зрозуміти специфіку твору - візитівка).
2. Історія написання і видання твору
3. Жанр твору (Балада історична, фантастична, філософська, соціально-побутова).
4. Тема (страх людини перед таємничими силами природи)
5. Ідея (небезпечно втручатися у світ природи, це загрожує життю. Світ природи таємничий. Він приваблює і лякає людину одночасно. До кінця пізнати природу неможливо)
6. Основний конфлікт (між світом дорослого і світом дитини; між життям і смертю; між реальним і фантастичним)
5. Композиція твору  (зав’язка, розвиток подій, кульмінація, розв’язка)
6. Ключові образи твору (Батько- впевнений, сміливий, боїться за сина, люблячий, поспішає, не розуміє сина.
Син – уразливий, ніжний, беззахисний, довіряє батькові.
Вільшаний король – таємничий, принадливий, чарівний, могутній, лякає)
7. Які художні засоби сприяють сприйняттю балади?
8. Роль символів у творі
9.  Підсумок.

Опрацьована література

 Розвиток творчих здібностей учнів
                                                                     Бондарчук Н. П.
Про розвиток творчих особистостей школяра …..// Зарубіжна література №29-30, 2001р.
Від зацікавленого читача до гуманної творчої особистості…… //Зарубіжна література №29-30, 2001р.

Богосвятська А. І. Сучасні типи уроків світової літератури:
 пошук, натхнення, фантазія. . . . . .//Світова література  . . .№10 2010
 Сафарян Світлана. Творчість можна не тільки розвивати, а й навчатися їй // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України.–2008.-№ 2.-С.12-15
Гонташ Г.Є. Формування творчої особистості. // Всесвітня література та культура. – 2003. - №5- с. 13-16

 Дем’яненко О.О. Програма системного використання творчих завдань під час вивчення зарубіжної літератури, та пояснювальна записка до неї, 5-8 кл. // Всесвітня література. – 2004. - №9-с.14-19

 Дем’яненко О.О. Творча діяльність учнів середніх класів як засіб підвищення ефективності вивчення літератури. // Зарубіжна література. – 2005.-№4-с.32-34

Куц Є.Л. Формування творчої особистості засобом художньої літератури. // Всесвітня література. – 2000. -№2.-с.5-7

 Проблемність на уроках літератури. Методи навчання. www.tspu.edu/...lit/lec.htm

Ашевская Л.А. Развитие творческих способностей и личности учащихся. // Русский язык в школе. – 2001. - № 6. – С. 21-25.

Винокурова Н.К. Управление процессом развития творческих способностей школьников. // Завуч. – 1998. - № 4. – С. 18-37.

Гончаров С.З. Креативность субъектности: категориальный анализ. // Мир психологии.- 2005.- № 1.- С. 76-84.

Дружинин В.Н. Психология творчества. // Психологический журнал. – 2005.- Том № 26.- № 5. – С.101-109.

Жукова Т.М. Развитие человека есть развитие его способностей. // Одаренный ребенок.- 2006.- № 1.- С. 46-51.

Имаметдинова Р.Я. Креативные способности детей и влияние творческих занятий на их развитие. // Одаренный ребенок.- 2006.- № 6. – С.99-101.
Максимова С.И. Вопросы формирования творческой личности ребенка в теории и практике семейного воспитания конца XIX – начала XX века. // Одаренный ребенок.- 2006.- № 2.- С. 9-13.

Мельников Л. Активизируйте свои способности. // Наука и религия.- 2003.- № 8. – С. 51-52.

Новлянская З. О способностях к литературному творчеству: критерии, истоки, принципы развития. // Искусство в школе. – 1996. - № 4. – С. 35-40.

Поддъяков А. Ты гений или просто умный? // Знание – сила.- 2002.- № 9.- С. 78-81.
Развитие и диагностика способностей / Отв. ред. В.Н. Дружинин, В.Д. Шадриков. – М.: Наука, 1991. - 181 с.


Симановский А.И. Структура профессионально важных качеств учителя, необходимых для организации творческого обучения. // Мир психологии. – 2002. - № 4. - С. 215-222.


Формирование творческих способностей: сущность, условия, эффективность: Сб. науч. Тр. / Свердл. инж. – пед. ин – т. – Свердловск, 1990. – 160 с.


Чудновский В.Э. Воспитание способностей и формирование личности. – М.: Знание, 1986. – 80 с.

 Шадриков В.Д. Введение в психологию: способности человека – М.: Логос, 2002.- 160 с.


Нетішинська ЗОШ І-ІІІ ступенів №2


ПРОЕКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ ЯК ЗАСІБ ЇХ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ НА УРОКАХ СЛОВЕСНОСТІ


Підготувала вчитель світової
літератури Бондарчук Н. П.





2013 Р.


Метод проектівефективна технологія навчання

Визначення суті проектування як педагогічного явища є досить складним, бо надзвичайно складними і багатоцінними є система проектування і сам педагогічний процес. Саме слово "проект" у перекладі з латинської мови означає "кинутий уперед, задум, план" тощо.
Характерною ознакою метолу проектів є органічна і повна узгодженість шкільного навчання з навколишнім життям, різноманітними інтересами дитини. Метод проектів є методом пошуку. Він спрямований на розвиток наукового мислення.
Означена технологія використовується для побудови процесу навчання, спрямованого на активізацію діяльності учнів відповідно до їх інтересів, для здобуття певних знань, відчутного теоретичного чи практичного результату. Тому при реалізації методу проектів необхідно використовувати власну зацікавленість учнів у знаннях і показувати, де отримані знання можна застосовувати у реальному житті. Раціональне поєднання теоретичних знань та їх практичне використання в проектній технології можна сформулювати тезисом: «Я знаю, навіщо мені потрібно, де і як я зможу використати все те, що я знаю».
Мета педагогічної технології "Метод проектів" полягає у стимулюванні інтересу учнів до визначеної проблеми, оволодіння необхідними знаннями і навичками, а також організації проектної діяльності щодо вирішення проблеми для практичного застосування отриманих результатів. В основу методу проектів покладена ідея, що відображає сутність поняття "проект", його прагматичну спрямованість на результат, який отримано при вирішенні тієї чи іншої практично чи теоретично значущої проблеми. Головним є те, що цей результат можна побачити, осмислити, застосувати в реальній практичній діяльності. Щоби досягти його, необхідно навчити дітей самостійно мислити, знаходити і вирішувати проблеми, використовуючи для цього знання з різних
галузей, прогнозувати результати і можливі наслідки різних варіантів розв'язання проблеми, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки. Вирішення проблеми при цьому набуває характеру проектної діяльності.
Успіх застосування методу проектів залежить від того, наскільки учні захочуть самостійно чи спільними зусиллями вирішувати проблему, застосовувати необхідні знання, отримувати реальний і відчутний результат.
Метод проектів дозволяє розвивати пізнавальні інтереси учнів, уміння самостійно конструювати свої знання, орієнтуватися в інформаційному просторі, критично мислити. Він завжди орієнтований на самостійну діяльність учнів (індивідуальну, парну, групову) протягом визначеного часу. Вирішення проблеми методом проектів передбачає, з одного боку, використання сукупності різноманітних засобів навчання, а з іншого, необхідність інтегрування знань і умінь з різних сфер науки, техніки, культури тощо.
Результати виконаних проектів мають бути відчутними: теоретична проблема вимагає конкретного її вирішення, практична - конкретного результату, готового для впровадження. Тому метод проектів сприяє створенню соціально значущих ситуацій, а згідно з концепцією Л. Виготського, психологічний розвиток дитини визначається соціальною ситуацією, тобто її статусом у суспільстві, системою взаємовідносин із дорослими і ровесниками. При цьому соціальна ситуація розвитку не створюється ззовні, а складається в процесі живого спілкування між дитиною та її оточенням.
Метод проектів містить у собі сукупність дослідницьких, пошукових, проблемних, творчих за самою своєю сутністю підходів, сприяє творчому розвитку учнів, використанню ними певних навчально-пізнавальних прийомів, які в результаті самостійних дій дозволяють вирішувати ту чи іншу проблему. Крім того, метод проектів передбачає обов'язкову презентацію результатів.
Уміння використовувати метод проектів це показник високої кваліфікації, прогресивності професійної діяльності учителя, спрямованості на творчий розвиток учнів. Особливого значення при цьому набуває уміння організувати спільну діяльність з учнями.






Комментариев нет:

Отправить комментарий